Translate

Translate

tirsdag den 9. juli 2013

Sommer, Sommer, Sommer

Puhaa, sommeren er over os, og jeg nyder ferien i fulde drag. Lige pt opholder jeg mig i Sydfrankrig, hvor jeg daser og suger solen til mig. Der er ikke lang tid til afrejse, og lige i dag modtog jeg mail fra EF omkring billetter:

For en god ordens skyld, kan jeg informere om, at I skal afsted i tre grupper. Gruppen der skal Norwich, Vermont, som rejser den 23. juli får fornøjelsen af at blive fulgt hele vejen derover af Sara Linde, som var en af gruppelederne på preparartion weekenden. Den anden gruppe, der skal til Norwich, Vermont som rejser den 24. juli om morgenen, bliver fulgt godt på vej af Eigil, som mange af jer fik fornøjelsen af på Orienteringsmødet i Mols Bjerge. Den sidste gruppe, som dermed skal til Bryant, Rhode Island den 24. juli om eftermiddagen, tager jeg mig kærligt af.

Jeg tilhører enten gruppe 1 eller 2. Nu venter jeg i spænding på at modtage brev en af de kommende dage. 

Oveni det hele med billetter og camp fik jeg en mail fra min IEC (lokale koordinator). Hun inviterer min værtsøster, hendes to egne udvekslingsdøtre, to andre udvekslingsstudenter og mig med på en tur til Montana i september. Vi skal opleve Yellowstone nationalpark


Jeg har sagt ja tak til turen, og flybilletterne er bestilt = endnu en ting at glæde sig til

Laurie(min værtsmor) skriver, at de glæder sig til at hente Marthe(min værtssøster) og jeg i lufthavnen i Las Vegas den 3. august, så det er jo også snart. Hun skriver også, at der er ekstrem hedebølge lige i øjeblikket, så man skal være indstillet på masser af varme... suk!

Jeg har også skrevet en del frem og tilbage med Marthe. Hun lyder ikke til at være halvt så nervøs, som jeg er, så må hun jo kunne hjælpe mig igennem det hele ;)

Det har været rigtig svært at sige farvel til venner og veninder, og jeg har endda da været tæt på at sige: nu aflyser jeg det hele!
Et år er rigtig lang tid at være væk, og det er selvfølgelig med masser af forventning og spænding, jeg ser frem ad, dog er jeg også nervøs. Nervøs, og bange, for om man nu falder til og finder nogen at være sammen med. Nervøs for om man passer ind i familien og om det kommer til at fungere? 
Men det der fylder mest er spændingen. Jeg glæder mig helt vildt til at komme afsted!

Der er kun få ting jeg mangler nu. Jeg skal have købt gaver til værtsfamilien. Det skal være noget dansk, og nej: leverpostej, brun sovs og frikadeller duer IKKE. Jeg tænker lidt noget Kähler? Georg Jensen? Hvis der er nogen, der brænder inde med ideer, så skriv det endelig!

Fortat god sommer :)


3 kommentarer:

  1. Hej Atsrid
    Jeg har købt en hoptimist, med det danske flag, noget dansk slik, danske kort med KBH billeder på, fyrfadsstager og en salt og peber dåse/maskine :)

    Knus Cecilie

    SvarSlet
  2. BTW. hvis du mangler inspiration så kan du gå ind på danishdesignshop.dk der har de kun danke design ting :)

    SvarSlet